Jak informuje portal logistyka.rp.pl, mimo ponad 1000 możliwych dofinansowań, na wniosek o dopłatę do e-Vana zdecydowało się tylko 241 przedsiębiorców. Czy ta niewielka pula, wskazuje na panujące w kraju tendencje i niechęć to alternatywnej technologii i ekologicznego transportu w sektorze dostawczym?
NFOŚiGW trzech programach dofinansowania ekologicznego transportu (wspomniany e-Van, Zielony Samochód i Koliber) ma łącznie 148 milionów złotych. Wnioski, jakie zostały złożone obejmują kwotę… 4,2 miliona złotych. To dość zaskakujące, bo od startu programu minął ponad miesiąc.
Skąd taka tendencja? Wcale nie wynika z niechęci naszych firm do alternatywnych technologii w transporcie. Program ma swoje ograniczenia. Nie uwzględnia leasingu operacyjnego, mając bardzo skomplikowaną procedurę wsparcia. Co więcej, miasta nie inwestują w promocję programu.
Co w ramach programu może otrzymać przedsiębiorca? Nawet 54 tysiące dofinansowania na zakup dostawczego auta z alternatywnym napędem.